Saturday 19 February 2011

'blind date' di SUBANG dan zaman kejatuhan Hafeezi Raziqin ( part 2 )

hati saya semakin berdebar debar, destinasi SUBANG hanya tinggal berapa jengkal sahaja lagi, dengn tangan yang terketar ketar saya text si A dan mengata kan bahawa saya sudah hampir sampai, tiba tiba saya tersentak apabila terdengar suara wanita, SUBANG, SUBANG, SUBANG..saya menghela nafas sepanjang yang mungkin, hati kecil saya berkata, ini lah saat nyaa.......hampir setengah jam saya menunggu si A, dia kata nak amik saya kat ktm subang ni, tiba tiba hp saya berdering, panggilan dari si A, dia kata saya kat mana, than tiba tiba saya terlibat kelibat manusia yang sedang bercakap di hp dan sedang mencari seseorg, saya terpana sekejap, panggilan dari si A tak mampu saya balas, dalam gelap malam dan dilimpahi cahaya bulan, wajah manusia yang menarik perhatian saya itu semakin kelihatan, YESSS saya yakin itu lah si A, dia mungkin tak perasaan saya disitu lagi, OMG inilah baru boleh dikatakan dari mata terus kehati, rupanya mmg lebih superb drpd pic pic yang ada pada fb, saya mengangkat tangan secara perlahan, dia nampak saya dari jauh, dia tersenyum pada saya, wah ! hati saya betul betul cair, inikah kekasih saya selama ini ?? sangat mengagumkan.. dia menghampiri saya, saya tertunduk dan rasa sangt lah segan, dan situasi semakin kekok, than dia beri salam, dia cuba untuk jadikan suasana tidak menjadi kekok, than dia cakap' Hye Fizi, Nice To Meet U', hye A balas saya dengan suara yg aguk perlahan, ' hey kawan i ada tunggu kat sana , jom la' ajak si A dengan penuh manis nye, lah bawak kwn rupanya, segan lah, tapi saya terus buat cool je dan terus mengekori dia dari belakang. Mata saya tak henti henti melihat si A yang bagi saya sangat sempurna.

Tapi, semakin saya mengenali dia, semakin terasa jurang yang wujud dalam diri kami berdua, disaat dia cuba mengajak saya untuk mengenali rakan rakan nya, saya mula berasa sangat risau, sumpah saya tak boleh masuk dengan rakan rakan si A ni, topik perbualan diorang, cara permikiran diorg sangt berbeza dengn diri saya ini, sumpah saya ibarat tunggul disitu dan disaat itu saya mula berasa kecewa dengan si A, dia lebih melayan rakan rakan nya daripada saya , tapi bila difikirkan balik siapa lah saya nak mintak lebih lebih dari dia, saya dengan dia dengan rasmi nye kenal dan bersua muka tak sampai 24 jam lagi, tapi bila difikirkan banyak kali, saya disini hanya 3 hari, apa salah nya jadikan 3 hari itu hari saya dan dia, sedang kan ini lah saat saat yang saya nntikan, saat untuk mengenali dia dengan lebih dekat, bukan nya untuk berkenalan dengan rakan rakan nya, tapi apakan daya saya hanya mampu diam kan sahaja dan dia pula lansung tak paham apa yang saya mahu kan. Kadang kadang saya pernah terfikir, cara hidup dia dan cara hidup saya sumpah jauh berbeza ibarat langit dan bumi, saya terasa ibarat memalukan dia , dan saya nmpak perubahan si A yang sangat drastik, dia ibarat kecewa dengan diri saya, sebab mungkin saya ini bukan apa yang dia bayang kan sebelum kami bertemu. Tapi itu mungkin perasaan saya, mungkin saya terlalu paranoid, saya sayang kan dia, tak mahu kehilangan dia. Tak semua nya pahit ketika saya di subang, saat yang paling manis apabila kami betul betul berdua bersama, tak perlulah saya ceritakan tapi saat itulah yang membuat kan saya mahukan dia buat selama lama nya.

3 hari sudah berlalu, saat untuk saya kembali ke seremban, hanya tuhan sahaja yang tahu betapa sedih nya saya saat itu, saya tak mahu berjauhan dengan dia, tapi pada hari tu dia nampak cool, xnampak sedih sedih mcm saya, saya xnak lah fikir bukan bukan, mungkin dia xnak tunjuk kesedihan dia, MUNGKIN kot.. than dia hantar saya kembali di KTM Subang. Sebelum saya turun dari kereta dia mencium dahi saya dan say bye bye syg, i akan rindu kat u..saya mcm nak menangis tapi saya nak nampak cool, saya terus berlalu dan berharap dia masih disitu dan melihat permergian saya, tapi bila saya toleh dibelakang, kereta dia sudah tiada..cepat nya dia pergi dan saya tak nak lah fikir bukan bukan. Disaat perjalanan dari subang ke seremban saya menantikan text dari si A, tapi sepanjang perjalanan itu juga tiada call dan mesej dari dia, saya masih berfikiran positif, mungkin dia sambung tido kot, penat semalam agak nya, saya tersenyum sendirian dan coba mengingati saat saat manis bersama dengan dia. Sangat Indah Bagi Saya <3 

saya sudah berada di seremban, dan hampir satu hari saya di seremban, call dan text dari dia lansung saya tak terima, dan saat itu saya tidak boleh lagi tenang, bayang kan lah sebelum kami bertemu, setiap saat dan detik pasti ada berita dari dia, sekarang ini hampir 24 jam saya ibarat kehilanggan dia, saya coba menghatar mesej, bukan satu tapi hampir beratus , satu text saya pon dia x balas, saya call dia, satu call dari saya pon tak pernah dijawab nya, air mata saya mula mengalir, saya dah tahu bnda ini pasti akan terjadi, dimana dia akan reject saya mentah mentah, saya coba untuk kembali berfikiran positif, saya terus online fb dan search nama dia, tergamam saya seketika, bila saya buka page dia, ade perkataan  ADD as FRIEND, WTF !!! apa ni semua !! dan saat itu saya dah mengesah kan segala gala nya, saya bukan manusia yang dia dambakan, tapi apa semua kemanisan yang terjadi kat subang tu, adakah dia hanya berpura pura atau hanya mahu menjaga hati saya. YA ALLAH hanya itu yang mampu saya lafaz kan. Dan dari saat itu zaman kejatuhan saya mula terjadi, apa yang saya lakukan semua nya tak menjadi. Cuba anda bayangkan perasaan saya waktu itu, saya ibarat ditipu hidup hidup, mana janji dia yang nak terima saya seadanya, bila saya terfikir balik ayat ayat manis dari bibir dia, saya meraung sekuat kuat nya. Saya tak pernah salah kan dia, tapi saya salah kan diri saya kenapa saya tak boleh jadi seperti apa yang dia mahukan, saya seorang manusia yang LOOSEERRRRRRRR

SAYA MASIH CINTAKAN DIA DAN SAMPAI SEKARANG SAYA MASIH MAHU KAN DIA , walaupun dah hampir setahun lebih saya tak terima berita dari dia, hati saya masih milik dia, saya pernah coba berani kan diri untuk menyintai seseorang, tapi tak tahu kenapa saya tak boleh menyintai sesiapapon selain dia. Dengan kekuatan yang saya ada sekarang ini, saya coba bangkit kembali dari zaman kejatuhan yang paling teruk dalam hidup saya, hidup saya hampir setahun tak terurus sehingga menjejas kan result exam saya.Saya coba bangkit kembali, saya bangkit bukan untuk diri saya tetapi untuk diri dia, saya mahu berlajar rajin rajin, dapat result gempak gempak, dapat kerja bagus bagus, punya banyak wang, saya mahu setaraf dengan dia. Saya mahu cari dia kembali bila saya sudah jadi seseorang, bukan hafeezi raziqin yang pertama kali dia jumpa setahun yang lalu, manusia kampung yang hanya memalukan dia. Sumpah saya akan cari dia balik, sebab hanya satu sebab saya masih cintakan dia sampai sekarang. Buat masa sekarang, saya mahu mencipta satu kehidupan yang hebat untuk parents saya , dua adik perempuan saya dan untuk Si A..

semoga si A masih hidup lah sampai ke saat yang saya janji kan itu :)

2 comments:

  1. sedihnyer... ko pasty akn berjaya menambat kembali kekasih haty mu itu.. :)

    ReplyDelete